Conseqüències del bruxisme en la teva salut oral i general

Consecuencias del bruxismo
El bruxisme afecta la teva vida de diverses formes, també generant dolors associats, com la cervicalgia o la cefalea. Avui t'expliquem totes les conseqüències del bruxisme en la teva salut.
T'aixeques diàriament amb mal de cap o cervicals? Si és una situació quotidiana en la teva vida, el més probable és que pateixis de bruxisme.

És una de les patologies més comunes que existeixen, que arriba a afectar el 20% de la població i que sol ser originat per l'estrès o l'ansietat. La característica principal és el rechinamiento de dents, especialment durant les hores de somni. Però, quines són les conseqüències del bruxisme en la teva salut oral i general? Els nostres dentistes de Centre Dental La Torrassa avui t'explicaran tot el necessari.

Conseqüències del bruxisme, com t'afecta?

En primer lloc, et recordarem què és el bruxisme. Es tracta d'un trastorn en el qual, de manera inconscient, estrenys o grinyoles les dents, impedint la relaxació de la mandíbula. Pot tractar-se de bruxisme nocturn (en les hores de somni) o diürn (menys freqüent, quant estàs despert).

Aquesta pressió addicional exercida sobre la dentició i el múscul de la mandíbula comporta seriosos resultats en la teva salut oral i general, depenent del grau de severitat de la teva patologia. Les conseqüències del bruxisme més habituals són el desgast dental, l'augment de la sensibilitat en les dents i inflamació de genives.

Dolores associats del bruxisme

A més de les conseqüències del bruxisme esmentades, aquesta patologia pot generar-te una sobrecàrrega en l'articulació temporomandibular o ATM. Aquesta articulació és l'encarregada de connectar la mandíbula inferior al crani.
Aquesta tensió addicional que succeeix durant el bruxisme s'estén fins al cap i el coll, produint-te cervicalgias i cefalees. Moltes persones que pateixen d'aquest trastorn també han manifestat sentir dolor en la mandíbula, oïdes i fins i tot molèsties per a obrir la boca i mastegar.

Tractament a L'Hospitalet de Llobregat

No existeix un tractament preventiu per a aquesta anomalia oral, encara que sí per a reduir el seu impacte en la teva salut oral i general mitjançant la fèrula de descàrrega: uns motlles realitzats a la teva mesura que et col·locaràs durant les hores de somni. Així, evitaràs el xoc entre les teves dents i podràs alliberar tensió.

Si hem descrit algunes de les molèsties amb les quals et despertes o que pateixes al llarg del dia, no dubtis a acudir a Centre Dental La Torrassa a L'Hospitalet de Llobregat. A més de millorar la teva salut oral, reduiràs els dolors associats i podràs descansar millor. Demana cita.
Registrar-se