La relació entre mal de cap i problemes bucals | La Torrassa

Dolor de cabeza y problemas bucales
Et fa mal el cap? La resposta pot trobar-se en la salut de la teva boca. Descobreix la relació que existeix entre el mal de cap i els problemes bucals.
Mal de cap i problemes bucals, quina relació existeix entre ells?

Si ets propens a sofrir migranyes i maldecaps, pot ser que la resposta a aquesta malaltia estigui en la salut de la teva cavitat oral. Aquest tipus d'afeccions sol originar-se per la tensió muscular, la qual cosa afecta també els músculs facials. Aquest grup té especial rellevància en l'aparició d'alguns tipus de cefalees, sobretot les relacionades amb la mandíbula. Des del nostre Centre Dental a L'Hospitalet de Llobregat t'explicarem quina relació existeix entre el mal de cap i els problemes bucals.

Mal de cap i problemes bucals, causes i conseqüències.

A l'ésser una connexió desconeguda per a moltes persones, és habitual no donar amb el remei idoni per a la cefalea o migranya. Per aquest motiu, el convenient és visitar al teu dentista quan pateixis de dolors habituals i no sàpigues la seva procedència.
Els principals problemes bucals relacionats amb maldecaps són:

Bruxisme

O rechinamiento de dents. Una resposta inconscient, normalment produïda mentre dorms, que té conseqüències nocives per a la teva salut bucodental, ja que provoca el desgast de l'esmalt. El bruxisme ocasiona mal de cap per la sobrecàrrega a la qual es veuen exposats els músculs facials, a més de ser el possible desencadenant d'altres dolors en la mandíbula, oïda, coll i espatlles.

Trastorns de l'articulació temporomandibular (ATM)

Els problemes de maloclusió o lesions en l'articulació temporomandibular poden provocar dolor i trastorns causants de fortes migranyes.

Aquesta articulació és la responsable que puguis moure la mandíbula cap amunt, a baix i als costats, per la qual cosa és un element clau en les tasques de parlar, mastegar o badallar.

Sinusitis maxil·lar

Segurament has sofert sinusitis maxil·lar durant algun refredat. Aquesta infecció es caracteritza per provocar sensibilitat en els pòmuls i en l'àrea que envolta els ulls i, encara que la causa més comuna sigui un constipat, també pot tenir el seu origen en la cavitat oral: l'oclusió dels sins paranasals pot deure's a una extracció de peces dentals, presència de quistos o per una malaltia periodontal.

Des de Centre Dental La Torrassa et recomanem acudir a una revisió amb el dentista si la cefalea persisteix. La relació del mal de cap i els problemes bucodentals és, com has pogut comprovar, bastant estreta, per la qual cosa el millor és esbrinar com més aviat millor l'origen d'aquesta malaltia. Demana cita sense compromís!

Registrar-se